Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/slovinsko/dolinka.aspx
Home Slovinsko Sáva Dolinka Mapa

Řeka Sáva Dolinka

75% Oblíbenost řeky


  • Pramen: Korenské sedlo
  • Délka toku (sjízdné) v km: 39
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    horníLog - Jesenice 39.2 - 17.7 WW II
    středníJesenice - přehrada Moste - Zasip 17.7 - 8.0 ZW (sucho)
    dolníZasip - soutok s Bohinjkou 8.0 - 0.0 WW II

  • Podmínky: patří k méně obtížným, ale krajinově zajímavým tokům s průměrným pádem 8 %o. Horní část protéká širokým štěrkovým korytem, kdy až do Dovje může být za limitních stavů vody méně. Pod Dovje se řeka zúží a s vodou nebývá problém. Pozor za limitních stavů, kdy voda teče v úzké proudnici často pod větve, padlé stromy nebo naplavené dřevo. Od Jesenice začíná problematický úsek s jezy, který až k přehradě bývá suchý. Pod přehradou je voda odvedena štolou a vrací se až u mostu na Zasip. Odtud pak následuje pěkný peřejnatý úsek.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně ARSO Aktuální sjízdnost
    hornído létaoptimum 20 m3/s
    minimum: 90 cm
    úsek: od Logu
    vodočet: Jesenice
    měřeno: 18.04. 10:00
    změna vodočtu nebo limitu: 10.07.2022
    78 cm
    teplota: 7oC
    dolnívětšinou celoročněoptimum 30 m3/s
    minimum: 60 cm
    úsek: od Zasipu
    vodočet: Blejski most
    měřeno: 18.04. 10:00
    91 cm
    34,89 m3/s
    teplota: 9oC
    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Logu
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Zasipu
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    horní20 - 40 mlesnaté údolíkajak, samovylévací loděznalé5 h.
    dolní20 - 30 m2 h.

  • Nejhezčí úsek: celá
  • Nebezpečný úsek:
  • Obvyklý začátek a konec: Mojstrana, Hrušica, Zasip, Radovljica na Sávě
  • Plavbu spojit s řekou: Sáva Bohinjka
  • Přístup k řece: silnice i vlak velmi dobře
  • Tábořiště: několik tábořišť podél toku, viz. mapa (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (29)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Lubos
15 Kemp Šobec - Podnart WW I, WW II 17.7.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Blejski most, stav: 78 cm, 25.31 m3/s Popis: S Marekom

Ivis
9 Zasip, most 8,0 - soutok se Savou Bohinkou ( vzniká Sava) WW I, WW II 6.7.22 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 60 cm Blejski most Popis: Tak je to už 2. “Jugoslávská” reka co mě poprvé nadchla a podruhé zklamala. Což je i tím, ze poprvé člověk nic neočekává a podruhé čeká super. No a to nebylo zde stejně jako predtim na Zrmanji, kterou bych už ale nejel. Tato má velké plus v tom, ze po ceste k moři do Chorvatska si člověk vůbec nezajede. Tedy pokud jede pres Villach. Pokud pres Klagenfurt tak cca 20 km a pres Graz ( Ljubljana) cca 50 km. Trosku minus u mě u této řeky ze to neteče plynule, ale ze se střídají perejnata místa včetně i těžších ( za této vody relativně pohodové) s vyloženě klidnými. I když průměr 9 km/h není nejhorší . Cca 1,5 Km před soutokem 3 x menší stupně. První těsně před mostem. Kilometraz je překvapivě velmi přesná , začal jsem těsně před mostem a najel přesně 8,1 km a pak s blbnutim na soutoku najeto 8,5 km.

Dan F.
21 Zasip (Sáva Dolinka, km 8) -> Podnart (Sáva) WW II 20.8.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Vodočet Blejski most: 63 cm, 16.20 m3/s, úsek: od Zasipu; vodočet Radovlica: 58 cm Popis: Během jednodenní plavby jsme spluli spodní úsek Sávy Dolinky na soutok se Sávou Bohinjkou a pokračovali dalších 13 km po řece Sávě. Celá plavba trvala přibližně 6 – 7 hodin. Sáva Dolinka je více peřejnatá a svižnější (WWII). Sáva se na soutoku značně rozšiřuje a dál pokračuje WWI s několika pomalejšími úseky, ale bez jezů až do Podnártu. Celou řeku obklopuje pěkná příroda, nejhezčí úsek byl na Sávě s obrovskými balvany poházenými v řece.

Dan F.
5 most a jez v Logu (km 39,2) -> starý železniční (nyní cyklistický) most (km 34,1) WW I 15.8.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Jesenice, stav: 75 cm Popis: Plavba krásnou krajinou, většinou neregulovaným korytem s popadanými stromy. Voda se rozlévá do šířky a částečně mizí v oblázkovém podloží. Při stavu 76 cm tento úsek silně nedoporučuji, neboť se jedná spíše o pěší turistiku po dně řeky. Brodili jsme cca 50% vzdálenosti.

Dan F.
8 Silniční most Mojstrana (km 27,7) -> Silniční most Jesenice (km 19,5) WW II 15.8.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Jesenice, stav 77 cm Popis: Svižná plavba úzkým korytem. Stav vody byl pro tento úsek dostačující. !POZOR! 600 m za silničním mostem a jezem u Hrušice, tedy na 20,4 km probíhá zásadní úprava koryta řeky. Původní tok je zasypán štěrkovým valem a voda je odkloněna přes nesjízdný cca 4 m vysoký jez. Nad jezem lze zastavit na pravé straně. Řeka dále pokračuje úzkým obtokovým kanálem se značným spádem. Kanál je 400 m dlouhý, v celé šířce přes 1 m hluboký a má strmé kamenité břehy bez vegetace. Je zde velmi obtížné přistát a udržet loď u břehu. Na konci kanálu je ostrá levá zatáčka a hned za ní cca 1 m vysoký sjízdný jez. Zde se kanál napojuje na původní koryto na 20 km, pod nesjízdným jezem pod nádrží vodní elektrárny. Předpokládám, že tato úprava toku souvisí s opravou vodní elektrárny a bude pouze dočasná. Doporučuji v tomto úseku dbát zvýšené opatrnosti a celou situaci si nejdříve prohlédnout z břehu, protože lze během stavby očekávat další úpravy koryta řeky. Aktuální situace není zapsaná v kilometráži řeky a není ani na ortofoto mapách na Googlu či seznamu.

Koks
8 Mojstrana-Hrušica WW II 16.7.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Jesenice 79 cm, 12 cbm Popis: Rychlý splachovadlo, že ty nádherný hory kolem sebe ani nevidíš. Ale bez nástrah a záludností.

Fík
1 kolem kempu WW I 11.7.21 debl kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Mišel
7 Piškovca, most - pod Šobec Campground WW II 23.6.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Blejski most, stav: 95 cm, 38.0 m3/s Popis: Na Riu.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km:     do říčního km:    

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

31.08.21 Sáva Dolinka: 600 m za silničním mostem a jezem u Hrušice, tedy na 20,4 km probíhá zásadní úprava koryta řeky. Pů ... více
21.07.14 Sáva Dolinka: !!!POZOR!!! nově otevřený sifon přes celou řeku. V místě, kdy se již Dolinka uklidní a otevře se do ... více
07.07.10 Sáva Dolinka: Asi 1km před soutokem s Bohinjkou pozor na provaleném jezu, pod vodou jsou železa o které jsme rozpá ... více
27.08.08 Sáva Dolinka: Jeli jsme letos Bohijnku i Dolinku a Socu. Vse o tom zde: http://slovinsko08.wz.cz/ ... více

Přidat Hotline
Reklama
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour